Sider

onsdag den 27. januar 2016

Hæklet blomstertørklæde af restegarn

Min mission for i år er, at få ryddet ud i noget af alt mit garn før jeg køber nyt. Så jeg har gang i rigtig mange projekter for tiden - nogle bliver gode, andre fantastiske og resten snakker jeg helst ikke om (hæ hæ)..
Men disse blomster - de er en succes. De er super nemme at lave og så kan man kan få brugt nogle herlige rester på en nem og hurtig måde - så det er jo ren win/win!
Jeg har brugt rester af Rasmillas yndlingsgarn og 'Coast' fra Holst garn samt hæklenål str. 3,5:



I en 'magic loop' hækles 3 lm + 2 dstgm sammen, 7 lm, efterfulgt af *3 dstgm sm, 7 lm*
5 gange = 6 blade på blomsten - slut med en km i toppen af første blad - stram forsigtigt din magic loop. Bryd garnet.

Næste blomst hækles således: I en magic loop hækles 3 lm + 2 dstgm sm, 3 lm +1 fm om en lm-bue på forrige blomst + 3 lm, 3 dstgm sm og 3 lm + 1 fm om næste lm bue på forrige blomst efterfulgt af  3 lm dernæst *3 dstgm, 7 lm* gentaget 4 gange. Slut med en km i toppen af første blad.
Fortsæt med at hækle blomsterne sammen så de sidder som små sekskanter.
Blødt og lækkert til halsen..
Jeg anbefaler at man hæfter ender undervejs... selvom det er et total nederen arbejde..

21 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og let..... Og skønne farver du har liggende af rester :-)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle søde blomster, du hækler sammen. Det skal nok blive godt - også selvom der er en del ender at hæfte.

    SvarSlet
  3. Den mission er jeg med på, hi hi.....jeg er i gang med Primula tæppet af Arne og Carlos for netop at bruge nogle af de ( maaaaange) rester....dine blomster er virkelig fine og jeg er så vild med farverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Primula tæppet er også bare helt fantastisk - og en super måde at bruge de gode rester på :-)

      Slet
  4. Flot flot!! Ny læser på bloggen - og har hurtigt bestemt, at jeg kigger forbi igen... :)

    SvarSlet


  5. snaptube downloading
    snaptube apk
    snaptube app
    snaptube download
    If your answer is yes, then you should be pleased to know that the developers have just.

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. appvn ios
    appvn app
    minecraft appvn
    appvn 2019
    The design of this app store is very simple, clean interface and consumes.

    SvarSlet
  8. thank you so much for the website which gives much more information to download all the apk files in the easy method. I reccommend this website for all the users

    FMwhatsApp APK



    gb whatsapp apk
    ac market apk

    SvarSlet