Sider

fredag den 16. september 2011

Sjove hæklet ugle grydelapper

Jeg faldt over opskriften på disse sjove ugle grydelapper for laaang tid siden. I sidste uge havde Netto så tilfældigt 8/8 bomuld og i temmelig gode ugle farver - så var det jo oplagt at gå i gang!



Jeg er vild med den struktur kroppen har, og den måde som øjnene er lavet (jeg undlod dog en række) men næb, hænger og træstamme valgte jeg at improvisere!



Opskriften finder I gratis her:

http://www.freevintagecrochet.com/potholder-pattern/lily59/owl

39 kommentarer:

  1. HOLD nu op hvor er de fine :) Sådan nogen må jeg ubetinget i gang med.

    SvarSlet
  2. Så flotte:)

    ha en flott helg
    klem fra Lill

    SvarSlet
  3. Ja, de er super fine, ikk? Faktisk er det i følge opskriften ovnhandsker, men jeg valgte at hækle dem sammen og undlod derfor hullet til tommeltotten :-)

    SvarSlet
  4. Tusind tak for linket. De er super søde og lige for de unge, nåe ja vel også vi andre ;)

    SvarSlet
  5. De er super flotte...elsker de farver. Jeg så godt garnet i Netto, men er vist lige nødt til at bruge lidt af mit nuværende lager HA HA. God aften fra Gitte

    SvarSlet
  6. Hold op de er fine. Dem skal jeg huske til en ledig stund - engang.... God weekend:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de dog bare super søde.

    Har lært en af mine veninder at hækle, og det var virkelig lige en opskrift for hende. Hvor mon du har fundet den fede opskrift?
    Må jeg få en kopi?

    Rigtig god weekend.

    Marlene

    SvarSlet
  8. Må altså lige skrive igen.

    Sikke alle de fede og lækre ting du hækler!

    Først fundet din blog idag, men hold op, her skal jeg godt nok kigge med.

    Du er selvfølgelig også meget velkommen hos mig.

    Marlene

    SvarSlet
  9. nej, hvor er de sjove og flotte. ♥♥♥

    SvarSlet
  10. Må lige sige, at jeg ikke var faldet for opskriften, hvis jeg ikke havde set dine ugler først. :-O

    SvarSlet
  11. @Marlene - opskriften er linket under det sidste billede men du får den lige her: http://www.freevintagecrochet.com/potholder-pattern/lily59/owl

    Forresten, hvis der er nogen der laver disse, og finder ud af det med tommeltotten, så skriv gerne herinde også :-) jeg kan ikke rigtig finde ud af om det virkelig er ovnhandsker eller ej - men hvorfor vil man putte en tommeltot på en potholder? Hmmm.. jeg er nu glad nok for den måde jeg fik lavet dem på!

    SvarSlet
  12. Hvor er de altså flotte og sjove.

    SvarSlet
  13. Du kan godt nok noget med en hæklenål - fede fede ugler, du har lavet.

    SvarSlet
  14. Hvor er de fine. Skøn blog du har. Jeg glæder mig til at følge med som din læser nr. 100 - tillykke! ;o)

    SvarSlet
  15. De ugler fængede. Det er nu altså sjov med den ugle dille... Men så opdagede jeg jo din flotte blog, - og det var jo dejligt - stor ros til dig :-) Har meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge dig. Kig også gerne forbi hos mig, på min nye blog :-)

    SvarSlet
  16. Åhh vilka söta grytlappar!

    SvarSlet
  17. De er vildt fede :)
    Jeg har så meget en veninde der skal have sådan et par i indflytter gave...
    Hvor meget garn går der til dem?

    SvarSlet
  18. @From: Jeg brugte Netto garn 8/8 (100% bomuld, 50 g, ca. 80 m) - i alt 2 nøgler blå, 1½ nøgle brun + rester af hvid, lysegrøn, mørkebrun, petroleum & orange som jeg havde i forvejen.

    Til øjne og næb brugte jeg dobbelt snor af 8/4 bomuld, til klør og gren brugte jeg bare enkelt snor af 8/4 bomuld + tilsvarende nål størrelse (3.0).

    SvarSlet
  19. .. igen..også med de skønne ugler.. er din blog mig til stor inspiration.. altid en fornøjelse at kikke forbi...

    Kh
    Hækla

    SvarSlet
  20. Nu har jeg endelig fået købt garn til dem (da netto pludselig havde sat garnet ned til halv pris, og dermed gjort det SU venligt)...
    Men men men, nu er jeg stødt på et problem... Opskriften er jo på engelsk :s
    Er der nogen steder hvor man kan få den slags oversat? For jeg forstår det ikke så godt

    SvarSlet
  21. Hej!
    Hittade hit av en slump och JÖSSES så fina ugglegrytlappar!!
    Tack för länken till mönstret.
    Finns det nåt översatt mönster till danska undrar jag? Min farmor är nämligen danska och fattar ingen engelska??
    Tycker dom var helt UNDERBARA!
    Kram Malin

    SvarSlet
  22. For pokker hvor er de flotte! Og det er en fin blog du har dig her :-) God aften til dig!

    SvarSlet
  23. Tak for alle jeres kommentarer :-)

    @From & Malin E, jeg tror desværre ikke at den findes på dansk. Håber I måske kan bruge google translate til noget af arbejdet selvom den ikke altid virker med hækleopskrifter..

    SvarSlet
  24. Ditte Christmas Møller4. marts 2012 kl. 16.32

    NEJ hvor er de fede! Jeg er helt vilde med dem og skal da prøve at lave et par :) Jeg kan se der er andre der har lidt problemer med oversættelse af opskriften - det har jeg også. Har forsøgt at bruge garnstudio.com - der er nemlig en "hækleskole" med illustrationer både på dansk og engelsk, og har så forsøgt at finde ud af hvilke masker der bliver brugt. Men kan du hjælpe med hvad sk , sc, hdc og sp er for nogle masker på dansk? Det kunne være super fedt :) På forhånd tak for hjælpen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ditte, hvis du scroller lidt længere ned på siden kan du under "Fru Madsens hækleforkortelser" se oversættelsen af de amerikanske hækletermer. SK betyder SKIP & SP betyder SPACE (mellemrum) - resten kan du finde længere nede :-) God fornøjelse!

      Slet
  25. Tror du ikke, at du skulle lave en diy på dem. Jeg har allerede opgivet efter at have set den oprindelige opskrift :-). Mange hilsner fra Mette

    SvarSlet
  26. Tror du at du kan lave opskriften på dansk til alle os der er ikke er gode til engelsk .. Jeg må opgive på den engelske version .. øv øv øv.. de er bare så fine... Og gerne en opskrift som din uden tommeltot.. ;)

    Pernille :o)

    SvarSlet
  27. jeg er også meget interesseret i din version u .tommeltot på dansk

    SvarSlet