Sider

mandag den 8. august 2011

Igangværende projekter...

I lørdags tog jeg (tydeligvis ved en fejltagelse) min 6 årige datter med ind i en garnforreting, og aftalen var at mor skulle "bare lige ose lidt" - men lidt efter lidt faldt jeg jo selvfølgelig over nogle smukke garner der skulle med hjem..

Da vi skal betale siger min datter pludselig til ekspedienten: "jeg tror altså ikke min mor skal ha' al det der garn, for hun bliver aldrig færdig med noget af det hun laver"... Ekspedienten grinte lidt og sagde venligt til hende "Sådan er det når man kan li' at strikke" - hvorefter min datter siger - "Nååh, så er det derfor - for min mor kan ikke strikke"..

Om jeg kan strikke eller ej, så har den lille "orm" jo nok ret..

Først er der mit "kaffe-tørklæde". Et rigtig hjemmelavet et af slagsen og med en temmelig kompliceret kant som jeg blev inspireret af i en amerikansk opskrift fra 1911, så derfor bliver der hæklet og pillet op (i lige fordelte mængder) - og det tar jo tid og kan tage pusten fra selv den flittigste:
Så er der Frans og Frida - dukkerne fra retro bogen "Da Frans og Frida ikke ku' sove" - jeg havde selv disse dukker som barn (min farmor havde hæklet til mig og min søster, og vi elskede dem), men helt ærlig -> nål 3 - det tager jo en krig at blive færdig. Jeg glæder mig dog enormt til den dag, så dette er et spændende nostalgisk projekt med et tvist af oprør (ok - pt ligner Frans nok mest en strandvasker, men jeg tror det blir godt!!):

Så er der dem her - de ser da næsten færdige ud og hvem kan se at der stikker snore ud der ikke er hæftet på bagsiden?!

Ja ja, jeg ved det er lidt noget sløseri, som jeg hellere må få færdig gjort - fine blev de i hvertfald og de blev hæklet fredag aften under Disney sjov - ingen opskrift, men det kan være jeg kan lokkes til at lave en på et tidspunkt:

Og så er der Sidsel Sangilds "dobbelt op til halsen" - jeg tror bare det blir' en enkelt, tak! Men jeg måtte bare prøve den teknik , lad os nu se om jeg bliver færdig med det:
 
- så efter et hurtigt kig i kurven er der i hvertfald en del projekter der skal færdiggøres indenfor det næste stykke tid!



9 kommentarer:

  1. Ak ja, af børn og fulde folk .... :)
    Hvis din datter selv kommer til at strikke en dag, lærer hun måske også, hvor store fristelser man udsættes for, når man går ind i en garnforretning; jeg får det selv, som et barn i en slikbutik

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt at se endnu flere nu har fundet vej til dig :)

    SvarSlet
  3. Hæ hæ, de kære små... Jeg har også gang i en masse - her i ferien har jeg til gengæld konstateret at det IKKE hjælper at have mere tid, da det bare giver mulighed for endnu flere ideer der skal startes op på :-) hilsen Anna

    SvarSlet
  4. Haha, det var en god historie. De børn de børn!!
    Har hæklet en af dine mobiltasker, og den er bare skøn. Tak for en god blog, jeg kommer på besøg tit! Jeg har lavet et indlæg og linket.
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  5. dejlig side du har her. tror jeg vil komme forbi med jævne mellemrum :)... skal jo følge historien om strandvaskeren :):)..
    herlig kommentar fra datteret og med det antal projekter du har i gang på een gang, så kan det godt ske at hun har ret :):)
    venligst
    "Hækla"

    SvarSlet
  6. Lækre ting du er i gang med...og super flot kaffefarve. Du er bare go' til det med nålen.
    Glæder mig til også at følge din blog ;-)
    Go' aften og *SMIL* fra Gitte

    SvarSlet
  7. NØØØØØJ - sikke da en lækker blog, du har lavet.

    TUSIND TAK, for de skønne opskrifter.

    Må jeg få en vide, hvad din hjemmeside hed?

    Mvh supersine669

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres søde kommentarer - jeg er super glad for hver én, og 1000 tak til Lene der har lavet et indlæg om mig på sin blog - sikke en ære :)

    @Lillian, min hjemmeside hedder www.bricksite.com/FruMadsens - men opskrifterne er efterhånden alle kommet herud, du skal dog være velkommen til at kigge på hjemmesiden også!

    SvarSlet
  9. Hej FruMadsens

    Tusind tak for hjælpen.

    Mvh supersine669

    SvarSlet