Sider

fredag den 11. november 2011

Dictes dulle-hue

Far og datter er ude at shoppe. Dicte hiver en hue frem og siger - "Sådan én vil jeg gerne ha'"!
Far kigger på huen, og dernæst på prisen - og udbryder "400 kroner!!! Den kan mor lave for en halvtredser!"
"Ok" siger Dicte og lægger huen på plads.

Mor kommer hjem senere på dagen og får straks at vide, at nu skal der laves en hue. Dicte tegner hvordan den skal se ud! Mor kigger på far og siger - "En halvtredser..? Du ved vist ikke hvad garn koster"... Far kigger over på mors garnbunke(r) og spør "Er garn da dyrt?" - mor siger ikke mere og skynder sig at gå igang.. :-)

Her er Dicte med sin vinter dulle-hue:

Jeg har brugt følgende opskrift som inspiration - jeg hæklede dog med så tykt garn at jeg måtte bruge nål 8 og stoppede udtagningen efter 48 masker. Kun de sidste 4 rækker hæklede jeg i bagerste maskeled - det gav en lidt federe effekt. Super nem at lave (vi snakker ca. 2 timer) og Dicte elsker sin nye hue!



8 kommentarer:

  1. Herligt indlæg, jeg griner endnu og dejlig pige, du har :-)

    SvarSlet
  2. Hihi, Far er da vist ikke sådan at løbe om hjørner med
    Fed hue

    SvarSlet
  3. Hihi jeg smiler endnu :-) sikke en fed hue den søde pige har fået.
    Mænd skal ikke vide alt.
    Majbritt

    SvarSlet
  4. Ret fed hue :) Gid jeg havde sådan en, syntes det begynder at være lidt koldt om ørene, når jeg cykler i skole...
    ... Desværre kender jeg prisen på garn ;) (og SU taksterne)

    SvarSlet
  5. Tak for dagens grin!! Har lige læst op for min mand, som også knækkede sammen af grin. "Og hvad ville du så sige med det?", spurgte han... Ja, måske bare indrømme, at vi kvinder ikke er rigtig kloge :) Til gengæld fryser vores børn ikke om deres hoveder!

    Jeg vil prøve at lave sådan en hue. Den ville min pige elske! Skal vist liiiige forbi yndlingsgarnbutikken i morgen....

    SvarSlet
  6. Hvor er det altså nogle fine ting du laver!!
    Jeg har en ret fed give away lige nu - det er godt nok strik...

    SvarSlet
  7. Sikke en sød og yndig pige, der er under den flotte hue

    SvarSlet