Sider

onsdag den 30. maj 2012

Inspira Cowl (steampunk version) -> afsluttet projekt!

Jeg er blevet færdig med min Inspira, og her kan I se resultatet:

Jeg har lavet den længere end opskriften beskriver ved at gentage mønster rapporten (steampunk versionen) i alt 4 gange.

I halsen havde jeg tilsidst 108 masker, og jeg afsluttede med at hækle en række puff-masker efterfulgt af en række krebsemasker - det gav en super flot finish i forhold til bare en almindelig række aflukket masker samt det har den effekt at kraven ikke ruller (smart ikk´?)

 Færdig før vask - efter vask foldede vrang maskerne sig ud og de sorte striber blev fine og brede! 

Af en eller anden grund gør det ikke længere noget, at dagene igen er lidt overskyet, for så kan jeg nemlig spankulere rundt i min skønne Inspira!

14 kommentarer:

  1. Sikke flot den er; jeg kan rigtig godt lide farvesammensætningen

    SvarSlet
  2. Wauh hvor er den bare blevet super fantastisk flot:-) vild med både design, mønster og farver.... Flot, flottere, flotteste :-)

    SvarSlet
  3. Ja jeg er også vild med den WHAU!

    SvarSlet
  4. Gosh, hvor er den bare godt... Mega flot...

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare super lækker! Jeg er helt vild med kanten du har lavet. Kan godt forstå hvorfor gråvejret er helt ok lige nu :-)

    SvarSlet
  6. Superflot - mums nogle fede farver.

    SvarSlet
  7. Tak alle - jeg er altså også total stolt af den! Den er vamset og varm og bedst af alt - hjemmelavet! Sådan kan vi li' det!!

    SvarSlet
  8. Wow hvor er den flot :o)

    Hvis du har lyst til at støtte min indsamling til fordel for Glæd børnene så kig forbi min blog :o)

    http://kreativeeksperimenter.blogspot.com/2012/05/vil-du-glde-et-barn-sa-stt-indsamlingen.html

    Mvh Helle

    SvarSlet
  9. Hold da op, hvor er den lækker - flot lavet!!

    SvarSlet
  10. Hold nu op!!!!! Det er da den fedeste poncho jeg længe har set!!!! Er fuldstændig vild med mønsteret og farverne (også den til din datter) Lige et par spørgsmål: Hvor finder jeg mønsteret og hvad koster henholdsvis den i voksen str og den i børnestørrelse at lave?

    Vildt flot!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er vildt fed. Du finder den gratis opskrift her: http://www.ravelry.com/patterns/library/inspira-cowl - bemærk at jeg har lavet steampunk versionen og lavet en ekstra omgang af mønsterrapporten (altså 4 x "12-6-3" rækker).

      Jeg har brugt drops Nepal ca. 6 nøgler til begge ponchoer (som er samme størrelse -> small/medium).

      Slet
    2. Hov - glemte lige at skrive at salgspris på Nepal kan findes på http://www.garnstudio.com/lang/dk/prisliste.php (6 stk a 22 kr = 132,- men du kan jo også bruge de uldne rester fra sidste vinter :-))

      Slet