Sider

fredag den 9. september 2011

Halsrør i blomster firkanter, knapper & go' weekend

Jeg legede med blomster firkanter i går aftes - og se hvad der kom ud af det:


Et styks gul halsvarmer - eller hvad man nu kalder sådan én. Den er hæklet i blød uld (der kradser lidt - men på den gode måde), nål 4½ - og jeg er vist særdeles tilfreds. Opskriften til firkanterne fik I forleden, så er det bare at prøve sig frem - hvis man har lyst.

Jeg gjorde således - hæklede12 blomsterfirkanter - dernæst lagde jeg dem i 2 rækker af 6 firkanter og med 3 luftmasker på zig-zag manér blev de hæklet sammen - det var super nemt!

Jeg synes dog den var for løs til at bare have hængende, så jeg fandt en gammel frakke-knap og syede den på midt i en blomst.

Nå ja - så var der knapper at finde i den lokale Netto forleden. 200 små fine plastik knapper til 12 kr - så er det at finde på noget at bruge dem til..


- man har på en eller anden mystisk måde næsten lyst til at putte dem i munden, ikk?

5 kommentarer:

  1. Jeg misunder dine evner til bare at finde på. Det ser rigtig godt ud!

    SvarSlet
  2. "Lyst til at putte dem i munden"...den sætning gav mig et flashback og en klar fornemmelse af hvordan det er at have hele munden fuld af knapper.....jeg tror sørme jeg har gjort det som barn. Min mor havde altid så mange knapper....jo det har jeg gjort! Gisp det havde jeg glemt....hihi
    Lene

    SvarSlet
  3. Jättesnygg halsvärmare! Och vad många färgglada knappar!

    SvarSlet
  4. Du har ret.
    Den runde facon og alle de glade farver, det minder lidt om skittles eller m&m's :)
    Måske jeg skulle drøne op i netto imorgen og se om jeg også kunne være heldig at finde sådan nogle :)

    SvarSlet
  5. Hi! I visited your blog. I'm unhappy because a can understand your language, so I can just watch the photos :-( But your object are so cute!

    P.s. I visited Roskilde, some years ago: nice!

    Marinella

    SvarSlet