Sider

torsdag den 16. februar 2012

Jeg strikker stadig..

- men efter at jeg så Tusindfryds indlæg om selv samme vest forleden, besluttede jeg at pille hele molevitten op igen og lave rib forneden som hun har gjort. Den model jeg lavede blev enorm bred i det retstrikket stykke forneden - så en såkaldt ommer, men se nu bare her hvor det går:


Den er måske lidt små bulet hist og her, men når den bliver strukket ud er den faktisk helt nydelig (jeg er bare SÅ stolt - kan I fornemme det? og knapperne er bare perfekte i størrelsen til mine små knappehuller - som jeg nok bør øve mig lidt mere i at lave). Nu er jeg snart nået til det stykke hvor der skal tages masker ud til ryggen, men heldigvis efter tippet forleden fandt jeg instruktions videoen for dette på drops - fedt med så gode tips :-)

Men... jeg synes altså at jeg har lidt ondt i min strikkemuskler - man bruger fingre og arme på en helt anden måde end når man hækler, så i dag holder jeg altså strikkepause - og bruger tiden på at sy både et smølfine- & et spøgelses outfit til min mindste mus, der nok alligevel ender med at vil være prinsesse til fastelavn..

10 kommentarer:

  1. Det går da fint med din strikning og jeg kan se, man får den buede effekt forneden uanset om man strikker rib eller ret forneden.
    Jeg spænder også meget mere, når jeg strikker, end når jeg hækler.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det ser rigtig fint og glat ud. Godt gået :)

    SvarSlet
  3. Ha ha, ja jeg tror også vi har bevæget os fra enhjørning til fe i løbet af ugen... suk.
    Hvor ser det godt ud! Det er da totalt tjekket med knaphuller og alting.

    SvarSlet
  4. hej
    den er super fin din lille vest og du kan rolig være stolt af den.. den skal bare vaskes og så dampes så er den fin og gladt.

    SvarSlet
  5. Jeg er virkelig imponeret. Jeg synes det er rigtig flot, især hvis du er nybegynder :o) Jeg har selv lige taget strikkepindene i hænderne for første gang, men er startet ud med et noget mere enkelt projekt.
    Jeg glæder mig til at se hvad du ellers får strikket.

    SvarSlet
  6. Hvis det er det første som du strikker, så er det godt gået. Håber du må blive lige så dygtig til og strikke, som du er til og hækle.
    God weekend

    SvarSlet
  7. 1000 tak allesammen! Man bliver bare top motiveret af alle jeres gode tips og kommentarer :-D

    Jeg har nu lært, at jeg strikker ligeså stramt som jeg hækler, og at der skal en del arbejde til at opnå en ensartet strikkefasthed når man holder pause halvvejs :-(

    SvarSlet
  8. Du er da kommet rigtig godt i gang med pindene og det ser så pænt og jævnt ud :-) I forhold til opskrifter, så har Garnstudio en hel katagori der hedder basisopskrifter - der skulle være en del at gå i gang med :-)

    SvarSlet
  9. tak for kommentar og tak i lige måde, dejligt at se dine piger kreere og hygge sig!
    Sejt strikke projekt, jeg klarer kun halsrør - er i gang med et alpaca i perlestrik ;0)

    KH Karen Marie

    SvarSlet