Sider

fredag den 23. september 2011

Pynt dine Maosko

Hvem siger at Maosko skal være kedelige? Herhjemme synes vi de er fantastiske til SFO brug, men hvis man ikke mærker dem på en speciel måde bliver de hurtigt væk eller havner på de forkerte fødder!

Her er lidt inspiration:



Sværhedsgrad: begynder/øvet
Garntype: 100% bomuld
Hæklenål: 3.0

Sværhedsgrad: begynder/øvet
Garntype: 100% bomuld
Hæklenål: 3.0

Start med 4 lm, saml til 1 ring og hækl 12 fm i ringen

1. omg: (fortsæt med samme farve) i første maske *1, fm, 1hstgm, 1 fm efterfulgt af 1 km i næste maske*. Gentag *-* omgangen ud
2. omg. Skift farve (pink) - i den første m * 1 hstgm, dernæst 3 stgm i næste m, efterfulgt af 1 hstgm i næste m. Så hækles der 1 lang fm i mellem rummet mellem bladene* - gentag *-* omgangen rundt!
3. omg: Nu føres snoren bagom og der hækles *3 lm som hæftes med 1 fm i den lange fm fra forrige runde*. Gentag *-* omgangen ud!
4. omg: Skift farve (sort), 2 lm (tæller som 1 hstgm), 2 hstgm, 2 lm, 3 hstgm om luftmaske buen fra forrige omgang, 1 fm om næste luftmaske bue * 3 hstgm, 2 lm, 3 hstgm, 1 km om næste bue* - gentag *-* runden ud, og hæft med 1 km i 2 m af de 2 lm fra start af denne runde. Du skal nu hækle  2 km til du når toppen af hstgm-gruppen!
5. omg: skift farve (hvid):  om luftmaskebuen hækles der 2 lm (tæller som 1 hstgm), 2 hstgm, 2 lm, 3 hstgm, 1 lm og 1 hstg i den sorte fm i mellemrummet af hstgm-grupperne fra forrige omgang, 1 lm -> gentag nu *3 hstgm, 2 lm, 3 hstgm, 1 lm, 1 hstgm i fm fra forrige omgang, 1 lm* - omgangen udog hæft med 1 km i 2 m af de 2 lm fra start af denne runde.Hækl 2 km til du når toppen af hstgm-gruppen!
6. omg: skift farve (sort):  om luftmaskebuen hækles der 2 lm (tæller som 1 hstgm), 2 hstgm, 2 lm, 3 hstgm, 2 lm og 1 hstg i den sorte fm i mellemrummet af hstgm-grupperne fra forrige omgang, 2 lm -> gentag nu *3 hstgm, 2 lm, 3 hstgm, efter fulgt af 2 lm, 1 hstgm i fm fra forrige omgang, 2 lm* - omgangen ud! hæft med 1 km i 2. m af de 2 lm fra start af denne runde.

Hæft ender og lav en til magen til :-)





African Flower hexagon - Sværhedsgrad: begynder. Opskriften finder du her - (jeg har dog udeladt de 2 sidste runder)

7 kommentarer:

  1. Skønne ideer du viser og deler med os andre! Hvor dejligt!
    Jeg linker til dig i mit seneste indlæg, fordi du har inspireret både mig og min veninde:-) Tak for det.
    God weekend

    SvarSlet
  2. Super god ide, det er jo SMART :-) ♥♥♥

    SvarSlet
  3. En supergod ide, som jeg har brugt meget førhen.

    SvarSlet
  4. rigtig god ide,
    er du færdig med dit
    Kaffe-tørklæde, og er
    det muligt, du vil dele opskriften,
    især ver jeg vild med borten...
    venlig hilsen, lissy

    SvarSlet
  5. @Lissy - jeg er endnu ikke færdig med mit kaffe-tørklæde (lidt pinligt men sandt). Der kommer desværre ikke en opskrift på dette tørklæde da det så hjemmegjort som noget kan være og det vil være umuligt at gengive nu da der går alt for lang tid imellem at jeg laver noget på det - desværre! Der findes dog rigtig mange spændende bøger med super flotte kanter til sjaler, men de fleste er på engelsk.

    SvarSlet