Sider

onsdag den 21. november 2012

Karry og kogler om halsen

Jeg har hæklet min første vinter "cowl" til i år.

Drops Nepal er nok blevet mit favorit garn til vintertilbehør. Det er lidt tungt, men utrolig blødt og efter den første vask får det bare et helt specielt udtryk når alpakka´en folder sine små fimre tråde ud - så bliver jeg helt blød i knæene og har næsten lyst til at bo i det.. Ja, man skal nemlig huske at nyde de små detaljer i garnet, og Drops fortjener altså en hyldest for deres Nepal hvis I spør' mig!


Det engelske ord "cowl" er da underligt, og når man udtaler det lyder det som "kogl"... hmm, tænkte jeg så... kogler er da egentlig sådan lidt "vinter-agtigt", mon ikke man kan hækle sådan nogle?


Og det kan man! Her i skøn forening med muslinger og puffmasker.. Gæt hvad jeg skal bo i til vinter..!

21 kommentarer:

  1. EJ hvor er det fint! Er det din egen opskrift, og deler du den? Sådan et vil jeg RIGTIG gerne lave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina, ja - det er min egen opskrift, men jeg har ikke skrevet den ned endnu, hvilket et typisk mig!

      Slet
  2. Ej hvor ser det fedt ud, tror jeg skal ønske mig en masse garn lækkert blødt garn i julegave ^^

    Håber virkelig du vil dele opskriften

    SvarSlet
  3. Hold fast hvor er den flot!
    KH. Maria
    www.mulles-oldekolle.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Hvor er det da bare smukt, håber som de andre at opskriften er til deling.
    Jeg ville elske at tage sådan et om halsen.

    SvarSlet
  5. Så utrolig fint det ble! :) Elsker denne fargen, selv om jeg desverre ikke kler den selv :) Og så stilig med kongle-mønsteret! :)

    SvarSlet
  6. Hvor fint!
    Jeg blev også færdig med et karryfarvet halsrør igår, dog en noget mere simpel model som endnu ikke er nået på bloggen :)

    SvarSlet
  7. Den er vel nok skøn:)
    Håber du vil dele opskriften, det er lige sådan en min svigerinde ønsker sig.

    SvarSlet
  8. Super lækkert - og utrolig flot i detaljen - ææælsker også nepal - især mix-farverne - Har du set, der er 25 % på garnet den næste måned - eller på alle Drops alpakka garner ?

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare et fedt halsrør. Skønt motiv!

    SvarSlet
  10. Det er godt nok flot.
    Skøn farve og mønster.

    Yt

    SvarSlet
  11. Hvor laver du altså mange fine ting,jeg springer fluks til som fast læser,har ´lånt´din opskrift på hæklede grå pulsvarmere af firkanter,skal selvfølgelig nok linke til dig når jeg har dem færdige :)),meget sødt af dig at dele dine opskrifter

    SvarSlet
  12. Lækker farve, lækkert mønster :)

    SvarSlet
  13. Lækker - og smukt mønster.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  14. Lækkert og feminint!
    Glæder mig til vi ses igen. :-)

    SvarSlet
  15. Tak for alle de søde kommentarer - jeg må vist hellere se, at få skrevet den opskrift ned! God weekend til jer alle.

    SvarSlet
  16. Nøøøj hvor er det smukt..... Rigtig skøn forening af muslinger og puff´er :o) Hvis du deler opskriften, så er min to-do-liste netop blevet et punkt rigere :o)

    God weekend
    Anette

    SvarSlet
  17. Hvor er det et suverænt lækkert mønster du har lavet der!

    SvarSlet