Sider

mandag den 2. januar 2012

Hæklet ananas, hobo-hue til herrer og havfrueleg

Jeg er pt. i gang med et halsrør hæklet i et super flot ananasmønster. Det skrider langsomt frem, men jeg har sådan en skøn fornemmelse af, at jeg kommer til at eeeelske det når det er færdigt (kender I ikke det?).

Garnet er super skønt at arbejde med. Det hedder Bonita og er vist bare et ganske almindeligt strømpegarn fra Stof2000, men ihhhh - det er blødt og lækkert og former sig perfekt til formålet - nu håber jeg bare det forbliver pænt når det engang kommer i brug:


Og så har jeg endelig lavet en hue til mænd - eller til store drenge! Den er i rigtig "hobo"stil, men min mand NÆGTER at posere med huer trods den klær' ham - så derfor får I et fladt billede - jeg synes den er vildt fed når den kommer på + den er super hurtig at lave:



Nål: 8
Garnforbrug: 2 nøgler Drops Eskimo (100g  - og der er er virkelig kun 20-30 cm tilbage, så hvis man skal ha' mere der hænger, så skal du bruge 3 nøgler)!

4 lm, saml til 1 ring - 3 lm + 11 stgm i ringen

Hver runde startes med 3 luftmasker (= 1 stgm). Der hækles i bagerste maskeled på alle omgange:

1. omg: 2 stgm i hver m = 24 m

2. omg: *1 stgm i første m, 2 stmg i næste* = 36 m

3. omg: *1 stmg i hver af de første 2 m, 2 stgm i næste* = 48 m

4. omg: *1 stmg i hver af de første 3 m, 2 stgm i næste* = 60 m

5. omg - 10. omg: 1 stgm i hver m = 60 m
(hvis den skal hænge mere, fortsætter man med flere omgange af 60 stgm her).

11. & 12. omg: skift til nål 7 og hækl 1 fm i hver m. afslut og hæft ender

Og til sidst - som lovet - en lille 6-årige havfrue der brugte hele nytårsmorgen på at overtale sin mor til at blive malet, for som hun sagde "jeg har sådan brug for noget med farve" - præcis som hendes farmor siger det :-)

 Billedet er fjernet!
- og hun har jo ret! Vi skal da ha' noget med farve!

Ha' en skøn dag derude!

3 kommentarer:

  1. Lækker hue :) og super smuk havfruedatter :) Glædeligt nytår :)

    SvarSlet
  2. Det var da et superlækkert tørklæde - og en smuk havfrue!

    SvarSlet
  3. Meget flot sæt og en sød havfrue. Fantastisk blog, jeg vil følge fra Norge.

    SvarSlet