Sider

fredag den 23. marts 2012

Så langt - så godt..

Det ligner efterhånden en bluse - og halsen er bare blevet helt perfekt! Ikke for vig eller løs, men bare helt perfekt! Jeg slog det antal masker op der står som samlet antal efter man har strikket kraven, og så startede jeg med 3 cm rib (3 r, 3 vr) før mønsteret.


Det ser da meget godt ud hvis jeg selv skal sige det, og jeg har faktisk tænkt mig at gøre noget andet ved ærmerne end der stod i opskriften. Jeg ved bare ikke helt endnu om jeg strikker et smalt ribrør på eller om jeg bare laver en kort ribkant på en mindre pind der samler dem lidt - en ting er sikkert, de blev ikke flotte når man bare lukkede dem af som der stod i opskriften!

Hmmmm.. hvad synes du jeg skal gøre med ærmerne?

16 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg ville lave nogle få retriller, eller måske hækle en kant. Flot bluse iøvrigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk en rigtig god idé - sådan nogle retriller der ruller, ikk?

      Slet
  2. Hvor er det sejt gået! Wow, den er flot. Det ser totalt proff ud med de der blå snore som holder på maskerne. Hvor var det nu opskriften var fra? Vil se den påååå... :-)
    Hvordan kan du være så hurtig... det er vildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg har luret nogle tricks med de snore der (nu håber jeg så bare jeg kan fange maskerne rigtigt igen :-)) Opskriften er gratis fra FamilieJournalen (søg strikket bluse med flagermusærmer), og den er jo hurtig at strikke for halvdelen af den er huller ;-)

      Slet
  3. Den er såååå flot - jeg overvejer fluks at kopiere dig!
    Kh
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og gør det endelig :-) Jeg skal måske lige sige at jeg har strikket min på pind 5, da min garnkombo af rasmillas yndlingsgarn vs. drops kid silk blev alt for slasket på pind 6 :-)

      Slet
  4. Nååeee. Så har du vist passeret ny-begynder stadiet udi strik !
    Hvor er den flot :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke helt, jeg skal vist stadig øve mig i strikkefasthed, glatstrik og rib, for det er ikke blevet for kønt! Men mønsterstrik efter diagram - det er lige mig!

      Slet
  5. Super flot! Jeg ville nok vælge at lave stramme rip ærmer og lade dem gå helt ned til håndledene. Tror det ville definere armene rigtig flot som kontrast til det lidt vidde bærestykke. Bliver spændende hvad du bestemmer dig for at gøre ved dem :-)

    SvarSlet
  6. Den er super flot :)
    Jeg ville vælge at lave de smalle æermer i rib

    SvarSlet
  7. Ihhhh hvor du springer frem som en gazelle i strik-verdenen. Jeg stemmer også på smalle ærmer i rib!. ville se drøn-godt ud!.
    mvh
    Hækla

    SvarSlet
  8. Hvor bliver det flot. Jeg ville prøve at lave et ribærme og så se på resultatet inden den endelige beslutning.Pille op er aldrig sjovt men at muligheden er der er godt i sig selv. Glæder mig til at se den færdig.

    SvarSlet
  9. Kære fru madsen
    jeg har ledt efter opskriften, men den kommer ikke frem. er det muligt at du kunne sende mig det på tk@johannesskolen.dk?
    vh Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine,

      Du finder opskriften her: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-hende/2012/01/03-Strikkeopskrift-Top-med-flagermuseaermer.aspx

      Slet
  10. Venter stadig spændt på at se det færdige resultat....

    SvarSlet
  11. Blusen blev bortadopteret kort efter at den var færdig. Jeg endte med at strikke en rullekant på hvert ærme, da det så helt forkert ud med tubeærmer :-)

    SvarSlet