Sider

tirsdag den 20. marts 2012

I skammekrogen..

Jeg har smidt babysokker og strømpepinde i skammekrogen, og har i stedet begivet mig ud i en opskrift af Lene Holme Samsøe! Sjovt nok kan jeg åbenbart bedre relatere til strik med diagrammer, for det her går bare fremad - og indtil videre helt uden fejl (7-9-13, bank bank)!

Modellen er måske sådan lidt "jeg-ved-ikke-helt" og jeg strikker den mest fordi den har elementer jeg kunne genkende (snydesnoninger og hulmønster) - så jeg tænkte hvorfor ikk'? Og egentlig er det da et meget sjovt koncept med en poncho-trøje!


30 pinde mønster på 1½ dag + en improviseret hals (jeg kunne ikke rigtig li' den store krave, så nu må tiden vise om den bliver for vig i halsåbningen).

Jeg har 1 tråd Rasmillas yndlingsgarn og 1 tråd kid silk på pinden - det syner af lyseblå sommerhimmel og det kilder frygteligt, men det bliver da bare SÅ fint!



Det er første gang jeg laver noget med mohair - har altid synes det var sådan lidt for 80'er, men jeg må indrømme, at jeg kan skisme godt li´at arbejde med det!

Jeg strikker videre - og så ser vi om den holder når den er færdig ;-)

Ha' en dejlig dag derude!

12 kommentarer:

  1. Det ser i hvert fald lækkert og blødt ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt - men det dér mohair kilder godt nok :-)

      Slet
  2. Det ser bare superlækkert ud, garnerne klæder hinanden og det ser ud til at være dejlig blødt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og du har ret, de 2 garner passer simpelthen bare perfekt sammen :-)

      Slet
  3. Det lyder jo helt som om du har overgivet dig til strikkeriet ;-) Lene Holme Samsøe laver nogle super fine modeller, så jeg kan godt forstå at du faldt for en af hendes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - det sker nok næppe, men jeg har lovet mig selv at strikke mindst 1 gang om ugen for at beholde interessen så jeg kan blive bedre til det. Vi er klart enige i at Lene's designs er fantastiske :-)

      Slet
  4. Det ser meget lovende ud og farven er vidunderlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg er også bare helt vild med farven :-)

      Slet
  5. Fedt, du kan jo komme til OL i strikke-kast ;-) Nej spøg til side. Du skal strikke bluser ikke sokker - sådan er det bare. Glæder mig til at se den onsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - jeg ville da helt klart få en medalje ;-) Jeg tror du har ret - jeg er i hvertfald blevet HELT VILD med at strikke huller og mønstere! Det er super sjovt og går noget nemmere end kilehæle og strømpepinde!

      Slet
  6. Lækker lækker garn-kombi! Og jeg forstår dit valg vedr. kraven :-) Sød sød trøje / bluse / poncho

    SvarSlet