Sider

onsdag den 14. marts 2012

Du bliver søvning, dine øjne bliver tunge..

Jeg hækler spiral grydelapper - ikke fordi jeg har brug for dem, men fordi jeg simplethen blev nødt til at prøve:


Opskriften fandt jeg her: http://karinaandehaak.blogspot.com/2012/01/pannenlap-twist-patroon.html, den er godt nok på hollandsk, men man kan følge runderne på billederne - starten er en magisk ring som strammes ind når alle 4 farver er startet op. Hver enkel farve startes med 1 lm, ½ stgm, 2 stgm dernæst en papirklips eller hvad man har i hver start snor - og så starter det sjove!

Hver runde starter på samme måde med 2 stgm i første maske, 1 stgm i  (hver af det næste givne antal masker) - ja, Google translate virker ikke sådan helt optimalt på denne opskrift, så her får I lige en hurtig oversættelse af runde 3.

2 stokjes in volgende steek = 2 stgm i næste maske
1 stokje in elk van de volgende 2 steken = 1 stgm i hver af den næste 2 masker
3 maal = 3 gange
Herhaal het met de andere kleuren = fortsæt med de andre farver
Je hebt 12 steken gehaakt in elke kleur = indtil du har 12 stgm fra start punktet af denne runde

Jeg afslutter mine med en pink kant - men så langt er jeg ikke slet ikke nået endnu ;-)

7 kommentarer:

  1. Oi, ble nesten litt svimmel nå.. ;-)
    Veldig spennende, må nok prøves engang, skal bare strikke ferdig et teppe og et sett grytekluter først.. :-D

    Ha en riktig fin dag! :-)

    SvarSlet
  2. Ja lidt skør bliver man af at kigge på grydelappen. Har ikke prøvet teknikken før, men det må prøves af. tak for linket :)

    SvarSlet
  3. Kan lige se en rund pude for mig ud fra dette mønster :-) Det ser super fedt ud! Glæder mig til at se den færdig :-)

    Kig forbi http://mutti-spagutti.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Stilig....kanskje eg og må prøve...

    SvarSlet
  5. Det bliver jo en hel hypnoseklud tihi. Spaendende.

    SvarSlet
  6. eii de er fine - bliver supergodt med en farvet kant :)

    SvarSlet
  7. Stilig! Takker for link, jeg er heklenovise, men det så fristende ut.

    SvarSlet